Search

فهرست مطالب

شرایط نگهداری آنتوریوم در آپارتمان

شرایط نگهداری آنتوریوم در آپارتمان | 2 کود ضروری

فهرست مطالب

آنتوریوم یک گیاه بسیار زیبا با گلبرگ خاص بوده که مبدا آن جنگل های آمازون می‌باشد. شرایط نگهداری آنتوریوم در آپارتمان را اگر رعایت کنیم، به راحتی می‌توانیم در نگهداری آنتوریوم در خانه موفق باشیم و از وجود این گیاه زیبا لذت ببریم. در این مطلب نحوه نگهداری آنتوریوم در آپارتمان از جمله خاک، آبیاری، نور و کوددهی را توضیح دادیم و امیدواریم با انجام این دستورالعمل ها، بهترین نتیجه را داشته باشید.

آنتوریوم

آنتوریوم با برگ‌های قلبی شکل ضخیم به رنگ سبز تیره و یک درفش زرد، ارغوانی، سفید یا سبز روشن که به‌صورت عمودی در مرکز برگکی به رنگ قرمز، صورتی یا سفید قرار دارد. برگ‌ها و ساقهٔ درفش گیاه که با نام گل فلامینگو هم شناخته می‌شود، سمی هستند و خوردن آن‌ها باعث ایجاد درد همراه با سوزش در دهان و ایجاد تورم و تاول در آن منجر می‌شود. مسمومیت با این گیاه سمی که معمولاً با گرفتگی و خش‌دار شدن صدا و مشکل در بلعیدن غذا نیز همراه است، با گذشت زمان برطرف می‌شود ولی مصرف مایعات خنک، قرص مسکن و سبزی‌هایی که شیرهٔ چسبناک دارند مثل شیرین‌بیان و بذر کتان، درد و عوارض ناخوشایند آن را کاهش می‌دهد.

نگهداری آنتوریوم در آپارتمان
نگهداری آنتوریوم در آپارتمان

آنتوریوم به دلیل گل‌های رنگارنگ و برگهای زینتی اش در بین مردم جهان محبوب است. گل قرمز رنگ او براق و چرمی است.گل آنتوریوم، نماد مهمان نوازی و خون گرمی است. عده ای باور دارند که این گل خوش شانسی آورده و شیطان را دور می‌کندآنتوریوم انواع مختلفی دارد.معنی دیگر این گل، شادمانی و خوشحالی است. برگ گلبرگ‌هایش می‌تواند سفید، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی یا سبز باشد. علاوه بر این، قد آنتوریوم هم متفاوت است.

آنتوریوم سفید
آنتوریوم سفید

شرایط نگهداری آنتوریوم در آپارتمان

1- نور

آنتوریوم یک گیاه سایه پسند می‌باشد که نیاز به نور نسبتا کم دارد. اگر نور به صورت مستقیم به این گیاه بتابد باعث گیاه سوزی می شود.

2- رطوبت

این گیاه یک گیاه رطوبت دوست است که پیشنهاد می‌شود هفته ای دو بار غبار پاشی برگی (اسپری کردن آب بر روی برگ) انجام دهید.

3- خاک

درشرایط نگهداری آنتوریوم در خانه، بسیار مهم است که یک خاک سبک که قابلیت زهکشی خوب دارد انتخاب کنید. این گیاه رطوبت دوست است و همیشه باید خاک آن مرطوب باشد ولی منظور از مرطوب، خیس نیست. ترکیب کمپوست، پیت ماس، ماسه و پرلیت می‌تواند یک ترکیب عالی باشد.

4- گلدان

گلدانی که برای این گیاه انتخاب می‌کنید، مهم ترین نکته در شرایط نگهداری آنتوریوم در آپارتمان می‌باشد. این گلدان باید از زهکش کاملا خوب برخوردار باشد. به علت آنکه این گیاه آبیاری نسبتا زیادی دارد، اگر گلدان زهکش مناسب نداشته باشد، انتهای گلدان باعث تجمع رطوبت و آب می‌شود و باعث توقف رشد گیاه و به مرور زمان باعث از بین رفتن گیاه می‌شود.

5- آبیاری

آبیاری این گیاه حدودا هفته ای دو مرتبه کفایت می‌کند.

6- کود دهی

کود دهی مناسب همیشه یک اصل در نگهداری آنتوریوم در آپارتمان است. در شرایط نگهداری آنتوریوم در آپارتمان شما باید مواد غذایی کامل را برای این گیاه تامین کنید. کود های مناسب برای آنتوریوم کود فسفر بالا (10-52-10) و کود (36-12-12) است. این کود ها باعث ریشه زایی خوب و گلدهی می‌گردد. پتاسیم موجود در این کود ها باعث مقاومت گیاه نسبت به بیماری های قارچی می‌شود. حتما هر یک ماه یکبار از هیومیک اسید استفاده کنید. هیومیک اسید باعث افزایش راندمان کود ها و حاصل خیزی خاک و تنظیم اسیدی یا قلیایی بودن خاک می‌گردد.

نگهداری آنتوریوم در خانه
نگهداری آنتوریوم در خانه

بخش پایانی

آنتوریوم یک گیاه بسیار خاص می‌باشد که شرایط نگهداری آنتوریم در آپارتمان راحت است و شما به راحتی در نگهداری آنتوریوم در خانه می‌توانید موفق عمل کنید. اگر گیاه شما به هر دلیلی دچار شوک شده باشد یا بیماری داشته باشد میتوانید از کود آمینو اسید استفاده کنید که گیاه را مقاوم می‌کند نسبت به بیماری و انواع تنش های احتمالی. در مورد نحوه نگهداری آنتوریوم در آپارتمان اگر سوالی دارید میتوانید در قسمت سوالات یا در قسمت نظرات همین صفحه برای ما بنویسید.

به اشتراک بذارید...

باما در ارتباط باشید

کودهای سبز گیاه

کود ورمی کمپوست | 10لیتر

کود ریشه | S1

کود آهن EDDHA 6%

کود جلبک دریایی | همراه 17 عنصر

کود گیاهان آپارتمانی | دارای 11 عنصر

کود کاکتوس | (NPK + Humic acid) 2 کود در یک محصول

کود زاموفیلیا و سانسوریا | NPK12-12-36+Humic acid

کود آمینو اسید | همراه با 19 عنصر

کود پتاسیم بالا | 36-12-NPK 12

هیومیک اسید | 14 ویژگی برای گیاه

کود فسفر بالا | NPK 10-52-10

کود فیکوس | همراه 3 کود آمینواسید، NPK و محرک ریشه

کود NPK سه بیست | NPK 20-20-20+TE

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top