Search

فهرست مطالب

برگ انجیری

نحوه نگهداری برگ انجیری | 3 کود موثر

فهرست مطالب

برگ انجیری با فرم برگ های خود یک گیاه خاص به حساب می‌آید. نگهداری برگ انجیری در آپارتمانی بسیار آسان می‌باشد و به راحتی می‌توان آن را در خانه نگهداری کرد و شاهد رشد آن خواهید بود. در این مطلب نحوه نگهداری برگ انجیری توضیح داده شده و کود های موثر برای تسریع رشد این گیاه و سلامت آن توضیح داده شده است.

گل برگ انجیری
گل برگ انجیری

1- برگ انجیری

برگ انجیری (Swiss cheese – پنیر سوئیسی) بومی منطقه شمال‌غرب آسیا و جنوب اروپا می‌باشد. این گیاه در مناطق معتدل تا گرم با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل یا گرم بهترین عملکرد را دارد. در مورد رشد، برگ انجیری به طور معمول به ارتفاع حدود 5-3 متر می‌رسد. اما اگر شرایط رشد مثبت باشند، ممکن است ارتفاع بیشتری هم داشته باشد. دربارهٔ عمر برگ انجیری، این گیاه به طور معمول تا چند دهه عمر دارد. با مراقبت مناسب و شرایط محیطی مناسب، می‌تواند برای مدت زمان طولانی‌تری نیز باقی بماند.

swiss cheese plant
swiss cheese plant

2- نگهداری برگ انجیری

1- خاک

برای بستر این گیاه یک خاک سبک استفاده کنید. خاک این گیاه باید خاصیت‌هایی از قبیل زهکشی مناسب، حاوی مواد آلی غنی و قادر به نگهداری رطوبت باشد. می‌توانید از خاک غنی به مواد آلی و خاکستر گیاهی استفاده کنید. افزودن مقداری کمپوست نیز به خاک می‌تواند تغذیه مناسبی برای گیاه فراهم کند. اطمینان حاصل کنید که خاک دارای خواص خوبی در مورد حفظ رطوبت باشد، اما به همین تناسب، باید از گلدان زهکشی مناسب استفاده کنید.

بهترین بستر برای این نگهداری برگ انجیری ترکیب کوکوپیت، پیت ماس، پرلیت و ورمی کمپوست می‌باشد. این ترکیب هم رطوبت را در خود به خوبی نگه می‌دارد و هم عناصر مناسبی دارد.

2- نور

نور نسبتاً متوسط تا روشن، مناسب است. این گیاه در نور مستقیم خورشید ممکن است دچار آفتاب سوختگی شود. اگر نور این گیاه خیلی کم باشد، باعث می‌شود برگ های آن شیار شیار نشود.

3- آبیاری

برای آبیاری این گیاه حدودا هفته ای یکبار کفایت می‌کند. هفته ای یک الی دو بار هم اسپری برگی انجام بدهید.

3- کود مناسب برای برگ انجیری

1- کود NPK 20-20-20

کود سه بیست در نحوه نگهداری این گیاه بسیار موثر است. این کود باعث تسریع رشد، تقویت ریشه و ساقه می‌گردد و گیاه را تحریک به برگدهی می‌کند. این کود را هر 2 هفته یکبار به صورت 3 گرم در یک لیتر محلول کنید و به صورت آبیاری به گیاه بدهید؛ همچنین کود سه بیست سبزگیاه قابلیت محلول پاشی برگی هم دارد و می‌توانید این کود را به برگ ها اسپری کنید.

خرید: کود NPK 20-20-20

2- کود جلبک دریایی

کود جلبک دریایی باعث تنظیم PH خاک می‌گردد. در کنار این خاصیت، باعث می‌شود برگ های گیاه بزرگ تر شود و باعث جبران تنش های وارد شده به گیاه می‌شود.

مطالعه بیشتر: PH خاک چیست؟

3- هیومیک اسید

برای اینکه راندمان کود بیشتر شود و جوانه زنی گیاه افزایش پیدا کند و PH خاک تنظیم شود، ماهی یکبار یا هر دو ماه یکبار باید از هیومیک اسید استفاده کرد. هیومیک اسید سبزگیاه را می‌توان با کود 20-20-20 ترکیب کرد و این ترکیب باعث رشد مضاعف و سلامت بیشتر برگ انجیری خواهد شد.

4- نحوه قلمه گیری

ابتدا یک برگ سالم و جوان را انتخاب کنید؛ انتهای این برگ (دمبرگ) به ساقه متصل است. حدود 5 سانتی متر از پایین تر از ساقه را ببرید و در آب قرار بدهید. می‌توانید از ساقه گیاه قطع نکنید و از انتهای دمبرگ قلمه بگیرید. اما اگر از ساقه قلمه بگیرید زودتر ریشه خواهد داد.

قلمه زنی برگ انجیری
قلمه زنی برگ انجیری
نگهداری در آب
نگهداری در آب

5- سخن آخر

همانطور که مطالعه کردید نحوه نگهداری برگ انجیری بسیار ساده و آسان است و نیاز به مراقبت ویژه ای ندارد. نگهداری برگ انجیری در آپارتمان مناسب است و می‌توانید از زیبایی آن لذت ببرید. برگ انجیری را می‌توانید به راحتی قلمه از آن تهیه کنید و آن را تکثیر کنید و به دوستان خود هدیه بدهید. برای خرید هیومیک اسید سبزگیاه هم می‌توانید وارد لینک شوید و مشخصات کامل این اصلاح کننده خاک را مطالعه کنید. همچنین اگر در ارتباط با این گیاه سوالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات همین صفحه، پرسش خود را مطرح کنید.

به اشتراک بذارید...

باما در ارتباط باشید

کودهای سبز گیاه

کود ورمی کمپوست | 10لیتر

کود ریشه | S1

کود آهن EDDHA 6%

کود جلبک دریایی | همراه 17 عنصر

کود گیاهان آپارتمانی | دارای 11 عنصر

کود کاکتوس | (NPK + Humic acid) 2 کود در یک محصول

کود زاموفیلیا و سانسوریا | NPK12-12-36+Humic acid

کود آمینو اسید | همراه با 19 عنصر

کود پتاسیم بالا | 36-12-NPK 12

هیومیک اسید | 14 ویژگی برای گیاه

کود فسفر بالا | NPK 10-52-10

کود فیکوس | همراه 3 کود آمینواسید، NPK و محرک ریشه

کود NPK سه بیست | NPK 20-20-20+TE

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top