Search

فهرست مطالب

کود جلبک دریایی | همراه 17 عنصر

فهرست مطالب

قیمت:

90,000 تومان

دسترسی: موجود

برای خریدهای بالای 250هزار تومان، ارسال رایگان توسط پست انجام می‌شود.

حجم: 50g | کاملا ارگانیک (100%) | ساخت کشور انگلستان بسته‌بندی شده توسط سبزگیاه

کود جلبک دریایی یک کود بسیار قوی می‌باشد که برای تمام گیاهان از جمله درختان میوه، گیاهان زراعی، گیاهان باغی، گیاهان آپارتمانی و قلمه‌ها کاربرد دارد و در بعضی مواقع آن‌ها را از مرگ نجات می‌دهد. کود جلبک دریایی برای گیاهان آپارتمانی کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه در قسمت کود جلبک دریایی برای چه گیاهانی مناسب است توضیحات کامل را داده‌ایم.

1- کود جلبک دریایی چیست؟

کود جلبک دریایی یک کود بیولوژیک و کاملا طبیعی و ارگانیک می‌باشد که از جلبک‌های اقیانوس‌های مختلف گرفته شده. خیلی از کشور‌ها از جمله چین مزرعه‌هایی بر روی سطح آب‌های دریاها و اقیانوس‌ها دارند که جلبک‌های مخصوص پرورش می‌دهند و از این جلبک‌ها کود جلبک دریایی را بدست می‌آورند. اولین گزارش مکتوب استفاده کشاورزی از جلبک دریایی مربوط به تمدن های یونان و روم باستان در قرن دوم بود که در آن از قطعات ریخته گری ساحلی علوفه ای برای تغذیه دام ها و بسته بندی ریشه های گیاهان برای نگهداری استفاده می شد.

با این حال، تجزیه و تحلیل ایزوتوپی پایدار دندان های گوسفند ماقبل تاریخ در اورکنی نشان می دهد که مردمان اولیه بیش از 5000 سال پیش از جلبک دریایی به عنوان علوفه دام استفاده می کردند و محققان حدس می زنند که جلبک دریایی علوفه ای نیز به عنوان کود استفاده می شد زیرا بقایای خاکستر جلبک دریایی در مکان های باستان شناسی یافت شد.

پرورش جلبک برای تهیه کود جلبک دریایی
پرورش جلبک برای تهیه کود جلبک دریایی

2- کود جلبک دریایی برای چه گیاهانی مناسب است ؟

کود جلبک دریایی مناسب تمام بخش‌های کشاورزی (زراعی، باغی، گلخانه‌ای و آپارتمانی) می‌باشد. این محصول با توجه به خاصیت‌های بینظیری که دارد می‌تواند برای تمامی گیاهان به عنوان یک تقویتی که محرک رشد است عمل کند.

در پاسخ به سوال کود جلبک دریایی برای چه گیاهانی مناسب است باید گفت که این کود برای تمامی گیاهان مناسب و گاهی ضروری می‌باشد. در ادامه از تاثیرات فوق العاده این کود توضیح خواهیم داد.

تاثیر کود جلبک دریایی بر روی میوه
تاثیر کود جلبک دریایی بر روی میوه

3- چرا این محصول؟

این محصول به عنوان یک کود زیستی آلی عمل می کند. از آنجایی که جلبک دریایی سرشار از ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌ها، اسیدهای هیومیک و فیتوهورمون‌ها است، حاصلخیزی خاک را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، کودهای مشتق شده از جلبک دریایی حاوی پلی ساکاریدها، پروتئین ها و اسیدهای چرب هستند که رطوبت و حفظ مواد مغذی خاک را بهبود می بخشد و به بهبود رشد محصول کمک می کند.

مواد معدنی کمیاب بیشتری در جلبک دریایی نسبت به آنهایی که با محصولات جانبی حیوانی تولید می شوند یافت می شود.

استفاده از کودهای جلبک دریایی همچنین می‌تواند منجر به افزایش تحمل در برابر عوامل استرس‌زای غیرزیستی شود که عموماً رشد و عملکرد محصول را مهار می‌کنند، مانند رطوبت کم، شوری بالا و دماهای انجماد. به نظر می رسد که این مزایای تحمل تنش ناشی از تغییرات فیزیولوژیکی ناشی از جلبک دریایی در محصولات زراعی است، از جمله بهبود ذخیره انرژی، افزایش مورفولوژی ریشه، و پتانسیل متابولیک بیشتر، افزایش توانایی گیاه برای زنده ماندن در شرایط نامساعد.

طبق تحقیقات نشان داده شده است که کاربردهای محلول پاشی عصاره کود جلبک دریایی باعث بهبود جذب نیتروژن، فسفر، پتاسیم و گوگرد می‌شود.

1- تهویه کننده خاک:

به عنوان یک نرم کننده خاک، کود جلبک دریایی می تواند کیفیت فیزیکی خاک، مانند هوادهی و حفظ آب را بهبود بخشد. خاک های رسی که فاقد مواد آلی و تخلخل هستند از اسید هیومیک و آلژینات های محلول موجود در جلبک دریایی بهره می برند. این ترکیبات با رادیکال‌های فلزی پیوند می‌یابند که باعث تجمع ذرات رس می‌شود و در نتیجه بافت، هوادهی و حفظ خاک را با تحریک تجزیه رس بهبود می‌بخشد. تخریب آلژینات ها همچنین خاک را با مواد آلی تکمیل می کند و حاصلخیزی آن را افزایش می دهد.

به طور خاص، جلبک‌های دریایی قهوه‌ای مانند سارگاسوم دارای خواص با ارزشی برای تهویه خاک هستند. این جلبک دریایی حاوی آلژینات های محلول و همچنین اسید آلژینیک است که تجزیه باکتریایی مواد آلی را کاتالیز می کند. این فرآیند با افزایش جمعیت باکتری های تثبیت کننده نیتروژن و با تکمیل خاک با نرم کننده های اضافی از طریق مواد زائد تولید شده توسط این باکتری ها، کیفیت خاک را بهبود می بخشد.

2- پاکسازی خاک‌های آلوده:

جلبک دریایی از طریق جذب آلاینده های مضر به عنوان یک پاک کننده زیستی عمل می کند. گروه‌های عملکردی روی سطح جلبک مانند گروه‌های استر، هیدروکسیل، کربونیل آمینو، سولفیدریل و فسفات جذب زیستی یون‌های فلزات سنگین را هدایت می‌کنند. جلبک های دریایی مانند Gracilaria corticata varcartecala و Grateloupia lithophila به طور موثر طیف گسترده ای از فلزات سنگین، از جمله کروم (III) و (IV)، جیوه (II)، سرب (II)، و کادمیوم (II) را از محیط خود حذف می کنند.

3- مدیریت آفات:

افزودن جلبک دریایی به خاک می تواند سلامت محصول و مقاومت در برابر بیماری ها را افزایش دهد.[1] جلبک‌های دریایی حاوی مجموعه متنوعی از مولکول‌های فعال زیستی هستند که می‌توانند به بیماری‌ها و آفات، از جمله استروئیدها، ترپن‌ها، استوژنین‌ها و پلیمرهای مشتق از اسید آمینه پاسخ دهند.[1] استفاده از عصاره جلبک دریایی حضور آفات مضر از جمله نماتدها و حشرات را کاهش می دهد.

این محصول خصوصیات فراوانی دارد از جمله:

  • افزایش جوانه‌زنی؛
  • افزایش جذب مواد غذایی؛
  • افزایش مقاومت گیاهان نسبت به تنش دمایی؛
  • محرک رشد؛
  • تنظیم آنزیم‌های دفاعی گیاه؛
  • افزایش سایز برگ؛
  • افزایش سایز میوه؛
  • دارای ویتامین،
  • افزایش گلدهی و میوه‌دهی؛
  • افزایش سبزینگی؛
  • تهویه خاک؛
  • دارای هورمون.

4- کود جلبک دریایی برای گیاهان آپارتمانی

این کود برای گیاهان آپارتمانی یک محرک رشد عالی می‌باشد. جلبک دریایی باعث محافظت ریشه در برابر بعضی قارچ‌ها و بهبود ریشه‌دهی می‌شود. کود جلبک دریایی برای گیاهانی که برگ‌های بزرگ دارند مانند فیکوس لیراتا، الاستیکا، مانسترا و … باعث می‌شود برگ‌های سلامت و سبز تری داشته باشند و برگ‌های جدید تر بزرگ تر شوند. این محصول سبب می‌شود گیاهان در برابر بعضی تنش‌ها مانند خشکی، آفات و سرما یا گرمای زیاد مقاوم شوند. این محصول را برای تمامی گیاهان آپارتمانی می‌توانید استفاده کنید.

5- عناصر سازنده

عناصر سازنده این محصول عبارت اند از:

آلجینیک اسید16% – ماده قندی شیرخشت6% – آمینو اسید0/5% – ویتامین0/05% – نیتروژن%1/2 – پتاسیم17% – فسفر1% – سیتوکینین و جیبرلین600ppm – گوگرد1/5% – کلسیم0/4% – منیزیم0/2% – آهن200ppm – روی100ppm – منگنز10ppm – مس6ppm – بور20ppm – مولیبدن5ppm – جلبک دریایی و بقیه مواد ارگانیک 45%

6- جمع بندی

در این مطلب سعی شد به تاثیرات فوق العاده کود جلبک دریایی اشاره کنیم. این محصول با عملکرد بینظیر یکی از بهترین کود جلبک دریایی برای گیاهان آپارتمانی می‌باشد و در پاسخ به سوال کود جلبک دریایی برای چه گیاهانی مناسب است گفته شد که برای تمامی گیاهان می‌توان از آن استفاه کرد. برای مطالعه بیشتر در مورد نگهداری گیاهان میتوانید به قسمت مجله رفته و مقالات منتشر شده را مطالعه کنید.

به اشتراک بذارید...

باما در ارتباط باشید

محصولات سبز گیاه

Scroll to Top