Search

فهرست مطالب

کود ورمی کمپوست | 10لیتر

فهرست مطالب

قیمت:

80,000 تومان

دسترسی: موجود

برای خریدهای بالای 250هزار تومان، ارسال رایگان توسط پست انجام می‌شود.

بدون بو | عاری از هر گونه حشره، آفت و علف هرز | 100% ارگانیک | حجم: 10لیتر

کود ورمی کمپوست یک کود ارگانیک می‌باشد که در بستر خاک گیاه باید ترکیب شود. این محصول متشکل از فعالیت کرم خاکی می‌باشد و یک کود آلی است. کود ورمی کمپوست برای گیاهان آپارتمانی و تمام بخش‌های کشاورزی کاربرد دارد و می‌توان برای تمامی گیاهان استفاده کرد. خرید کود ورمی کمپوست یک انتخاب خوب و اقتصادی است. در ادامه این مطلب به بررسی این محصول ارگانیک، فوق العاده و در عین حال ارزان می‌پردازیم.

1- کود ورمی کمپوست

کود ورمی‌کمپوست متشکل از ورمی (کرم خاکی) و کمپوست (کود آلی) به معنای نوعی کود آلی است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌گردد. بیش از ۲۷۰۰ گونه کرم خاکی در طبیعت وجود دارد. این کرم‌ها با زندگی در خاک و تغذیهٔ عناصر موجود در خاک و آمیختن آن با آنزیم‌های موجود در بدن خود، خاک را تازه می‌کنند و قدرت باروری آن را افزایش می‌دهند. همچنین به دلیل جابه‌جایی مداوم در خاک، با ایجاد سوراخ‌های زیاد، راه نفوذ اکسیژن به خاک را آسان می‌کنند.

ورمی‌کمپوست حاصل فعالیت بیولوژیک نوعی کرم خاکی با نام علمی Eisenia foetida است. این کرم خاکی با تغذیه از مواد آلی موجود در خاک آن را به کود آلی مغذی تبدیل نموده است. در حال حاضر کود ورمی کمپوست به عنوان یکی از غنی‌ترین کودهای آلی بیولوژیک شناخته می‌شود.

کود ورمی کمپوست برای گیاهان آپارتمانی
کود ورمی کمپوست برای گیاهان آپارتمانی

2- ورمی کمپوست چیست؟

واژهٔ ورمی (Verms) از واژهٔ لاتین ورم (Vermis) گرفته شده که به معنی کرم است. ورمی‌کمپوست، مجموعه‌ای از فضولات کرم به همراه مواد آلی تجزیه شده و نیز اجساد کرم‌هاست که برای گیاه ارزش غذایی فراوانی دارد. در خاک‌هایی دارای مواد دفع‌شده توسط کرم‌ها، عناصری مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم ۵ تا ۱۱ مرتبه بیشتر از خاک‌های بدون کرم است. 

3- خواص کود ورمی کمپوست برای گیاهان آپارتمانی

خواص کود ورمی‌کمپوست برای گیاهان آپارتمانی در خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک نقش زیادی دارد. این کود، اصلاح‌کنندهٔ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی خاک بوده و علاوه بر وزن مخصوص کم، فاقد بوی نامطبوع، میکروارگانیسم‌های پاتوژن، باکتری‌های بی‌هوازی، قارچ‌ها و علف‌های هرز است. ورمی‌کمپوست علاوه بر قابلیت جذب آب، شرایط مناسب جهت دانه‌بندی و قدرت نگه‌داری مواد غذایی مورد نیاز گیاهان را فراهم می‌نماید. کود ورمی‌کمپوست حاوی عناصر غذایی بسیار غنی به ویژه نیتروژن بوده که به تدریج آن‌ها را در اختیار گیاه قرار می‌دهد.

این محصول برای خیلی از گیاهان آپارتمانی از جمله زاموفیلیا و کاکتوس‌ها بسیار کاربرد دارد و خرید کود ورمی کمپوست را برای کسانی که از این گیاهان نگهداری می‌کنند حتما پیشنهاد می‌کنیم.

به‌طور خلاصه کود ورمی‌کمپوست نوعی کود سبز است که از مواد زائد آلی به کمک ارگانیسم‌های مفید تهیه می‌شود که دارای عناصر مغذی لازم و کافی برای تولید محصول مناسب و سالم است.

4- ویژگی‌های ورمی کمپوست

برای خرید کود ورمی کمپوست در کنار بحث اقتصادی بودن آن، قطعا ویژگی‌های این محصول مورد توجه قرار می‌گیرد:

  • بدون بو؛
  • عاری از علف‌های هرز؛
  • فاقد کرم خاکی در کود؛
  • دارای میکروارگانیسم‌های مفید؛
  • قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی؛
  • بالابردن زهکشی خاک؛
  • دارای مواد محرک رشد مانند بعضی از ویتامین‌ها؛
  • دارای عناصر ماکرو (ضروری و درشت مغذی) و میکرو (ریزمغذی)؛
  • افزایش باردهی محصول؛
  • اصلاح‌کنندهٔ خصوصیات فیزیکوشیمیایی و بیولوژیکی خاک.
ورمی کمپوست تاثیری زیاد در رشد نشا دارد
ورمی کمپوست تاثیری زیاد در رشد نشا دارد

5- کود ورمی کمپوست برای فضای سبز

این کود برای فضای سبز مانند باغچه، چمن و … تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد گیاهان دارد. این محصول مواد آلی، میکروارگانیسم ها باعث افزایش جریان هوا در خاک، افزایش پتانسیل نگهداری رطوبت، امکان زهکشی مناسب و افزودن مواد مغذی، کیفیت خاک را بهبود می بخشند. همه این عوامل به رشد چشمگیر گیاهان موجود در فضای سبز کمک می‌کنند.

ورمی کمپوست تأثیر بسیار زیادی بر روی درختان دارد. کود ورمی کمپوست مواد مغذی موجود برای درختان را افزایش می دهد، سیستم های ریشه بهتری ایجاد کنند و عملکرد بالاتری داشته باشند. در فضای سبز میزان 3 تن ومی کمپوست در هکتار مقدار مطلوبی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

6- خرید کود ورمی کمپوست

برای راهنمای خرید و استفاده از کود ورمی کمپوست می‌توانید در همین صفحه یا از طریق واتس اپ یا تلگرام سوالات خود را بپرسید.

7- سوالات و پرسش‌ها

1- آیا ورمی کمپوست را می‌توان به بذر‌هایی که تازه کاشته شده‌اند استفاده کرد؟

بله، کود ورمی کمپوست باعث افزایش سرعت جوانه‌زنی بذر، افزایش رشد ریشه خواهد شد.

2- چه زمانی از ورمی کمپوست استفاده کنیم؟

بهترین زمان استفاده از کود ورمی کمپوست در اواخر زمستان برای گیاهان بیرونی، باغچه‌ای و باغی می‌باشد که می‌توان به صورت چالکود از این محصول استفاده کرد. ولی برای گیاهان داخل منزل می‌توان در تمام دوران رشد و فصل‌ها برای گیاهان استفاده نمود.

3- برای هر درخت چند کیلوگرم ورمی کمپوست نیاز است؟

برای هر درخت هم مثمر و هم غیر مثمر حدودا 2الی3 کیلوگرم کود ورمی کمپوست نیاز است.

به اشتراک بذارید...

باما در ارتباط باشید

محصولات سبز گیاه

Scroll to Top